Update defect WKO
06-01-2025
Updatebericht
Beste bewoner,
Met dit bericht informeren we u over de status aangaande de levering van warmte.
Afgelopen periode
De afgelopen periode is de levering van warmte uit de back-up installatie helaas niet 100% vlekkeloos verlopen. We blijven eraan werken om deze levering stabieler te krijgen. Zo is er onder andere reeds een nieuwe (zwaardere) brander in één van de back-up ketels geïnstalleerd. Ook is er een tweede onderweg voor een van de andere ketels en wacht we op de levering van een zwaardere elektrische ketel om bij te kunnen springen indien nodig.
Oorzaak storing
Inmiddels is er meer bekend over de oorzaak van de oorspronkelijke storing waardoor de WKO-installatie is uitgevallen. De WKO-installatie maakt gebruik van zogenaamde WKO-bronnen. Deze bronnen bevinden zich op 125 tot 195 meter onder de grond. Ondanks de nodige voorzorgsmaatregelen zijn deze bronnen verstopt geraakt. Dit heeft waarschijnlijk kunnen gebeuren door een defect onderdeel in de installatie.
Plan van aanpak
We hebben inmiddels voldoende inzicht in de storing kunnen krijgen om een plan van aanpak te kunnen maken. Helaas is dit een storing die niet in een paar dagen is op te lossen, maar we denken de levering al wel op korte termijn zover te kunnen herstellen dat er zo goed als geen onderbrekingen meer plaats zullen vinden. Het plan van aanpak is al volgt:
- Deze week zal er een deel van de functie van de bronnen hersteld worden. Dit lost het probleem niet op, maar zal er wel voor zorgen dat de levering volledig hersteld wordt waardoor de klachten zullen verdwijnen.
- Tevens zal deze week de tweede zwaardere brander geleverd en geïnstalleerd worden waarmee de back-up capaciteit vergroot wordt.
- Als beide hierboven beschreven acties gelukt zijn zullen we begin volgende week een meting doen om te zien of er woningen zijn waarbij er, naast het collectieve probleem, een individueel probleem speelt dat losstaat van de collectieve storing. We ontvangen momenteel veel meldingen van bewoners die denken dat er in hun woning ook een individueel probleem los van collectieve storing speelt. Het is voor ons op dit moment niet mogelijk om te filteren waar dit daadwerkelijk het geval is. Vandaar dat we hiervoor begin volgende week een meting gaan doen. U hoeft hiervoor niet thuis te zijn en zult hier niets van merken. Wij kunnen dit op afstand meten. Indien wij in uw woning een storing aan de individuele installatie constateren nemen wij contact met u op. U hoeft hier zelf geen actie op te ondernemen.
- Het definitieve herstel van de bronnen is een complexe operatie waarvoor wij reeds zijn begonnen met de voorbereidingen. De complexiteit zit onder andere in de vergunningen die hiervoor benodigd zijn en de afstemming met verschillende instanties. Wij hopen het definitieve herstel dit voorjaar uit te kunnen voeren.
Communicatie
Wij krijgen op dit moment veel klachten over de communicatie vanuit onze klantenservice. Wij snappen deze klachten en deels zijn deze ook terecht. Echter is onze klantenservice nog steeds permanent overbelast en niet in staat om op elke klacht individueel te reageren. Vandaar dat wij u met deze mail gezamenlijk informeren. Daarnaast richten wij ons voor nu volledig op de technische vragen. Administratieve zaken zoals het wel of niet compenseren van de gebrekkige levering worden in een later stadium behandeld.
Soms merken wij dat de begrijpelijke frustratie over deze vervelende situatie zich tegen de medewerkers van de klantenservice begint te richten. Ondanks dat wij begrip hebben voor deze frustraties vragen wij u toch om deze niet op onze medewerkers af te reageren. Zij zijn er voor u en hebben zelf weinig invloed op de situatie.
Wij hebben het verzoek gekregen om u vaker gezamenlijk te informeren. Wij zullen vanaf heden dan ook vaker een update versturen. Wij verzoeken u vriendelijk niet op deze mail te reageren.
Wij danken u hartelijk voor uw geduld met deze situatie.
Team WarmAanHetIJ
Warm aan het IJ 3.1 - Archief
Serviceberichten
- 13-01-202513 januari 2025Update 13-01-2025 13-01-2025 Beste bewoner, Met dit bericht […]
- 06-01-2025 Update storing6 januari 2025Update defect WKO 06-01-2025 Updatebericht Beste bewoner, […]
- ACM Tarieven 202523 december 2024ACM Tarieven 2025 23-12-2024 Tarieven 2025 De ACM-tarieven […]
- 20-12-2024 Update defect WKO20 december 2024Update defect WKO 20-12-2024, Updatebericht Beste bewoner, […]
- 12-12-2024Update defect WKO12 december 2024Update defect WKO 12-12-2024, Beste bewoner, Met dit […]
- Onderbreking in de levering van warmtapwater en warmtelevering26 november 2024Onderbreking in de levering van warmtapwater en […]
- 26-09-’24 Koudelevering gestopt26 september 202426-09-’24 Koudelevering gestopt 26-09-2024 […]
- Levering koeling 17-09-’2417 september 2024Levering koeling 17-09-’24 17-09-2024 Geachte lezer, […]
- Koudelevering gestopt12 september 2024Koudelevering gestopt 12-09-2024 Overschakeling naar warme […]
- 06-09-’24 centrale storing6 september 202406-09-’24 Centrale storing WKO 06-09-2024 Geachte […]
- 03-06-’24 Koeling WKO3 juni 202403-06-2024 Koeling WKO 03-06-2024 Geachte lezer, Wegens de […]
- Levering koeling 17-06-’2431 mei 2024Levering koeling WKO 17-06-2024 Geachte lezer, Wegens het […]
- Levering WKO27 mei 2024Levering WKO 27-05-2024 Geachte lezer, Wegens het actuele […]
- Levering koeling30 april 2024Levering Koeling 30 April 2024 In verband met de hoge […]
- Algemeen30 april 2024Algemeen In het project WKO AHIJ 3.2 B.V. wordt warmte- […]
- Tarieven 20242 januari 2024Tarieven 2024 1-1-2024 De tarieven 2024 vind je onder […]
- Facturatie binnen installatie7 december 2023Facturatie binnen installatie 07-07-2023 Beste bewoner, […]
- Koudelevering gestopt3 oktober 2023Koudelevering gestopt 03-10-2023 Overschakeling naar warme […]
- Levering koeling7 juni 2023Levering koeling Levering koeling Voor de […]
- Voorbereiding koudelevering26 mei 2023Koudelevering gestopt 9 mei 2023 Voorbereiding koelseizoen […]
- Nieuw: App klantenportaal19 december 2022Nieuw: App klantenportaal 8 december 2022 App […]
- Koudelevering gestopt21 september 2022Koudelevering gestopt 21 september 2022 Overschakeling naar […]
- Koeling met extreme hitte19 juli 2022Koeling met extreme hitte Wij houden een extra oog op onze […]
- Levering koeling16 juni 2022Levering Koeling Levering koeling Het systeem is […]
- Algemeen15 juni 2022Algemeen In het project WKO AHIJ 3.2 B.V. wordt warmte- […]
Technische berichten
- Onderhoud – donderdag 2 juni1 juni 2022Onderhoud Donderdag 2 juni tussen 8.00 en 12.00 vindt er […]